Acte necesare pentru autorizare ISU Brasov
Stiati ca exista persoane juridice din Brasov care au nevoie cat mai rapid sa obtina o autorizare ISU Brasov? Ei bine, cand vine vorba despre autorizatia ISU, aceasta mai este cunoscuta si sub denumirea de autorizatie de securitate la incendiu.
Despre acest subiect vom discuta in randurile de mai jos. Puteti afla ce este autorizatia ISU, ce acte sunt necesare pentru emiterea acesteia dar si alte detalii importante.
Autorizare ISU Brasov
Inainte de toate este extrem de important sa clarificam ce este o autorizatie de securitate la incendiu. Asadar, este un document emis in baza legii de catre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Brasov in cazul de fata.
Se emite autorizatia de securitate la incendiu in urma verificarilro in teren dar si a documentelor referitoare la masurile de aparare impotriva incendiilor. Se emite autorizatia pentru indeplinirea cerintei esentiale de securitate la incendiu pentru constructii, instalatii tehnologice si alte amenajari.
In termeni mai simpli, autorizatia constata ca s-au implementat corect masurile propuse in etapa de avizare. In cazul in care nu sunt implementate toate masurile, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta nu emite documentul.
Documente necesare
Acum ca am vazut ce este o autorizare ISU Brasov, trebuie sa aflam si care sunt documentele necesare pentru emiterea sa.
1. Documentatii tehnice:
- Obligatorii
- Scenariul de securitate la incendiu.
- Planuri de arhitectura sau releveu cu situatie existenta, intocmite de catre un arhitect OAR. Este obligatoriu inclusiv planul referitor la masurile constructive stabilite in scenariul de securitate la incendiu si rezistenta la foc a elementelor de constructie.
- Proiectul instalatiilor electrice pentru iluminat de siguranta, care a fost intocmit de catre un inginer proiectant special.
- Verificarae proiectelor efectuata de catre un verificator atestat MDRAP, pentru cerinta fundamentala C – securitate la incendiu.
Suplimentare (dupa caz)
- Proiect al instalatiilor de detectare, semnalizare si avertizare incendiu. Acesta este intocmit de catre un proiectant atestat in cadrul unei firme autorizate CNSIPC.
- Proiect al instalatiilor de stingere manuale si automate (hidranti interiori si/sau exteriori, sprinklere). Un astfel de proiect este intocmit de catre un proiectant atestat in cadrul unei firme autorizate CNSIPC.
- Proiectul instalatiilor si al sistemelor de evacuare a fumului si gazelor fierbinti. Proiectul este intocmit de catre un proiectant atestat in cadrul unei firme autorizate CNSIPC.
- Proiect al instalatiilor electrice pentru asigurarea continuarii functionarii instalatiilor cu rol impotriva incendiilor (a doua sursa de curent)
- Proiectul instalatiilor electrice pentru paratrasnet.
- Proiect al instalatiilor cetii. Acesta necesita autorizatii speciale (instalatii electrice ANTIEX – anti explozie, instalatii sanitare documentatii SGA si de mediu, etc.).
- Proiect de arhitectura care necesita autorizatii speciale (Ministerul Culturii, Urbanism, etc.).
- Dispozitii de santier insusite de verificare a proiectelor la cerinta fundamentala C – securitate la incendiu
- Proces verbal de masurare a premiului de pamant – Verificare PRAM.
Documente administrative
- Cerere si opis ISU
- Certificatul de urbanism, daca este cazul.
- Autorizare de construire, in cazul in care este solicitata.
- Agremente tehnice, declaratii de performanta, certificatul de conformitate CE sau acorduri tehnice in ceea ce priveste materialele utilizate.
- Documentatii tehnice si de calitate pentru lucrarile de constructii si instalatii care au rol protector impotriva incendiilor executate de firme autorizate CNSIPC cu atestat personal.
- Procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
De retinut!
Exista multe lucruri care pot fi aduse in discutie cand vine vorba despre o autorizare ISU Brasov. Cei care doresc sa obtina acest document, pot cere ajutorul specialistilor. Exista firme de specialitate si in Brasov, ca in fiecare mare oras al tarii. Aceste firme colecteaza toate documentele si intocmesc dosarul privind obtinerea autorizatiei de la ISU.
Practic, toti cei care au nevoie sa obtina documentul, trebuie sa contribuie la intocmirea dosarului. Mai simplu, predau firmei de specialitate documentele necesare, iar firma se ocupa de tot. In momentul in care este obtinuta autorizatia, clientul este anuntat si intra in posesia ei.